Jesteś tu: Galerie / Makarska, Chorwacja

Makarska, Chorwacja

Lokalizacja: Chorwacja Europa Makarska , zdjęcia z wczasów i podróży

Makarska to największe miasto położone u podnóża gór Biokovo na Makarskiej Riwierze. Miasto dzieli się na strarą i nową część. Stara część miasta to typowa śródziemnorska zabudowa - port, wąskie uliczki, rynek handlowy i charakterystyczny kościół. Nowa część to typowe centrum turystyczne zagospodarowane przez liczne hotele, apartamenty, resturacje i sklepy. W mieście znajduje się długa na 1500 m. plaża Donja Luka - otoczona dużym parkiem oraz lasem sosnowym. Charakterystyczym miejscem jest półwysep św. Piotra. Miasto jest dość rozrywkowe. Dla urlopowiczów latem przygotowany jest bogaty program kulturalno - rozrywkowy (lipiec i sierpień). Najbardziej popularne wydarzenia to Noc rybaków i Noc Kalalarga.

Do Makarskiej wyruszyliśmy z Breli - zaledwie 15 km drogi. Znalezienie miejsca parkingowego nie stanowiło problemu. Przy wjeździe do centrum, w częsci portowej jest duży parking, dalej wzdłóż głównej ulicy znajduje się dużo miejsc zacienionych przez palmy. Ostatecznie wybraliśmy miejsce na końcu portu tuż przy Hotelu Osejava - budka parkingowa i szlaban. Ceny zróżnicowane od 5 do 10 kun w zależności od lokalizacji parkingu. Na upartego istnieje możliwość znalezienia miejsca za FREE w głębi miasta.

Następnie kierujemy się w stronę centrum. Po drodze warto zobaczyć plac kościelny jak i sam kościół. Tuż obok znajduje się duże targowisko, gdzie można zaopatrzyć się w swieże owoce i warzywa. Na starówce nie znajdziemy wielu zabytków, za to nie możemy narzekać na ilość sklepów i restauracji, ale nie po to tu przyjechaliśmy, więc zmierzamy dalej w kierunku plaży i półwyspu.

Przy samej plaży znajduje się dobrze zagopodarowany park. Znajdziemy tu wszystko co potrzebne do życia dla turysty. Ceny w porównaniu do Breli odrobinę niższe (większa konkurencja), ale nie idzie to w parze z jakością. Przekonaliśmy się kupując mrożony sok, który nie smakował tak samo dobrze jak ten w Breli. Niby technologia wytwarzania identyczna, ale smakowo czuć było chemię. W Breli kosztował drożej, z tym że smakował jak prawdziwy sok. W mniejszych miejscowościach jest mniejszy wybór knajpek, co sprawia że właściciele lepiej dbają o klienta i nie narażają się podając produkt gorszej jakości.

Plaża Donja Luka długa i szeroka w kształcie półkola. Obok rosną charakterystyczne dla tego regionu sosny dające odrobinę cienia. Z plaży rozpościera się ciekawy widok na miasto i góry Biokovo. Idąc w stronę półwyspu wybrzeże częsciowo wyłożone jest betonem. Na jednym z cyplów póływyspu św. Piotra znajduje się latarnia morska. W miejscu tym krajobraz przypomina kamienną pustynię porośnietą kaktusami (w tym przypadku były to agwy). Po drodze mijamy plażę dla nudystów i docieramy do centralnej częsci gdzie znajduje się kaplica, otoczona parkiem.

Od centralnej częsci pówyspu wybrzeże jest skaliste i coraz bardziej strome. Ropościera się tu świetny widok na morze Adriatyckie oraz okolice. Przemieszając się wsród skałek należy uważać na podłoże - potrafi być zdradliwe i łatwo narazic na kontuzje. Osoby lubiące wyższy poziom adreneliny moga pospacerowac nad krawedzia przepasci. Szczególnymi zdolnościami kaskaderskimi popisywała się wiewióra skacząca z konaru na konar, którą spotkaliśmy na drzewie rosnącym tuż nad samą przepaścią.

Miejsce warte odwiedzenia, zapewni nam niesamowite krajobrazy i widoki. Jedynym mankatem jest czystość, śmieci pozostawione przez turystów rodzą niesmak.